img_20180329_133658

Kovo mėnesį baigėme vykdyti respublikinį ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų prevencinį projektą „Žaidimai moko“. Galima atsakingai pasakyti, jog projektas ,,Žaidimai moko“ buvo naudingas ir reikalingas penkiamečių , šešiamečių pasiruošimui mokyklai, lavinant erdvės, krypties, regimąjį suvokimus. Tuo įsitikinome kartu su tėveliais stebėdami ir aptardami nuosekliai, pagal temas susegtus vaikų darbelius. Tėveliai, o ir kai kurie vaikai akivaizdžiai pastebėjo padarytą pažangą, kuomet projekto pradžioje rankutės neklausė sujungiant taškus, brėžiant linijas, kopijuojant vardą ir kaip viskas lengviau įveikiama tapo projektui baigiantis. Ypatingai reikšmingas buvo kairės – dešinės pusių, objekto buvimo vietos suvokimo ir nusakymo savęs ir kito atžvilgiu mokymasis.

Temos, kurias vaikai greitai ir lengvai įsisavino:

  • Aukštai- žemai. Aukštyn- žemyn.Ilgas- trumpas-vienodi.
  • Vardo pirmoji raidė.
  • Pirmyn- atgal.
  • Pirmas-paskutinis.
  • Daiktų lyginimas žiūrint į paveikslėlius/objektus.
  • Toks pat.
  • Kas kam tinka?
  • Ilgiausias- trumpiausias. Vienodi.

Temos, kurias įsisavinant reikėjo nuolatinio kartojimo:

  • Kairė- dešinė. Kairėn- dešinėn.
  • Vardo kopijavimas. Vardo rašymas.
  • Figūros. Skritulys (apvalus). Keturkampis. Trikampis .
  • Kas sekantis?
  • Popieriaus lankstymas.

Pati sunkiausia užduotis , kuomet reikėjo , laikantis simetrijos, nuspalvinti langelius, kaip nurodyta…    

Džiaugiuosi organizatorių, Kelmės rajono pedagoginės psichologinės tarnybos bei projekto iniciatorės ir koordinatorės- specialiosios pedagogės Gilijos Gajauskienės gebėjimu, rengiant užduotis, apimti tiek daug lavintinų sričių: kūrybiškumas, smulkioji motorika, dėmesys, žodynas, gramatinė kalbos sandara, rišlioji kalba, regimasis suvokimas, erdvės suvokimas, vizualiniai procesai ir kt. Visi vaikai be išimties ir netgi tie, kuriems reikėjo įdėti daugiau pastangų, atliekant užduotis, dirbo noriai. Nespėję padaryti visko kabinete, nešėsi į grupę, į namus… Gyrėsi apie patirtas sėkmes tėveliams. Kad ,,nesusvyruotų“ vaikų noras ir motyvacija, diferencijavau užduotis, nes pasirinkti buvo iš ko. Labai gerai, kad buvo skirta laiko ir pateikta užduotėlių temų  kartojimui, įtvirtinimui. O paskutinėmis projekto savaitėmis atlikome viską, kas dar buvo neatlikta žiemą dėl karantino ir  didelių šalčių…

Logopedė Rasa Kundelienė