2025 m. kovo mėn. 17-21 dienomis ikimokyklinio ugdymo „Boružiukų“ grupės vaikai (3-5 m.), kartu su grupės mokytoja Kristina Jasinevičiene, mokytojo padėjėja Irute Šeikuviene ir mokinio padėjėja Regina Girčiene, dalyvavo respublikiniame kūrybiniame projekte „Monstrai ir figūros“.
Projektą organizavo bei koordinavo Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio–darželio logopedė, specialioji pedagogė metodininkė Gilija Gajauskienė. Projekto partneris – Kelmės švietimo pagalbos tarnyba.
Projekto tikslas – įtvirtinti geometrinių figūrų pavadinimus per kūrybą ir žaidimus.
Uždaviniai:
- atpažinti ir įvardinti pagrindines geometrines figūras per žaidimus ir kūrybą;
- įtraukti vaikus į kūrybinį procesą ir atskleisti jų kūrybinius gebėjimus;
- tobulinti ikimokyklinio amžiaus vaikų tyrinėjimo, skaičiavimo ir matavimo, iniciatyvumo gebėjimus;
- lavinti vaikų vaizduotę ir smulkiąją motoriką per interaktyvias užduotis ir žaismingus iššūkius;
- kurti savo žinojimą, panaudojant STEAM elementus kūrybinėse veiklose;
- skatinti teigiamas emocijas, kuriant monstrų pasaulį iš geometrinių figūrų.
Projektu siekiama padėti vaikams žaismingai pažinti geometrines figūras, pasitelkiant patrauklius ir vaikams artimus personažus- ” geometrinius monstrus”.
Pastebėta, kad tokia metodika skatina aktyvesnį vaikų įsitraukimą į mokymąsi, didina jų motyvaciją bei kūrybiškumą. Monstrai – išgalvotos būtybės, kurios yra paslaptingos, vaikų ugdyme dažnai naudojamos kaip draugiški personažai, padedantys įveikti baimes, lavinti vaizduotę ir mokytis per žaidimus.
Projekto organizavimas:
Kovo 17 – 21 dienomis mokytojai įgyvendina projektą:
organizuoja veiklas ugdytiniams, kurių metu kartoja geometrinių figūrų pavadinimus;
organizuoja kūrybines dirbtuves ugdytiniams, kurių metu savarankiškai bei pageidaujama technika vaikai kuria įvairius monstrus, panaudodami įvairias turimas priemones.
Virtuali įgyvendintų veiklų koliažų paroda bus eksponuojama viešai socialiniame tinkle „YouTube“, o veiklomis mokytoja Kristina dalinosi socialinio tinklo Facebook uždaroje grupėje „Žaidimų laukas“.
„Boružiukų“ grupės projektinės veiklos:
√ Į projektą “Monstrai ir figūros” – su linksma Kakės Makės monstrų – Mamaisos ir Nanaisos”- daina ir iš ugdytinių namų į grupę atkeliavusiais naujais draugais- monstriukais.
√ Įvadinis pokalbis apie plokštumines ir erdvines figūras – vaikai piešė figūras lentoje ir surado joms atitikmenis tarp erdvinių figūrų;
√ Užduotis Wordwall platformoje “Geometrinės figūros. Į kokią formą panašu?”;
√ Meninė veikla- figūrų štampavimas ir pirmųjų monstriukų kūrimas pripiešiant detales;
√ Individuali veikla iš papildomų užduočių- monstras, valgantis picą;
√ “Geometrinių monstriukų” kūrybinės dirbtuvės. Vaikai ne tik pakartojo geometrinių figūrų pavadinimus, bet ir sugalvojo savo sukurtiems monstriukams įdomius vardus – Ugnis, Skraiduolis, Garbanius, Limonadas – apelsinas, Linksmuolis, Vienaakis, Keturakis, o vėliau smagiai su jais žaidė;
√ Individualių pratybų metu sukurtas lankstinys – monstras ir erdvinis monstriukas iš dėžutės- Žaliauškas (nes jo žali plaukai);
√ Dalyvaudami judrioje veikloje, žaisdami žaidimus “Figūrų pabėgimas”, “Monstrų šokis”, “Surask ir nunešk” įtvirtino figūrų pažinimą bei pakartojo jų pavadinimus per judesį;
√ Projekto užbaigimui, panaudodami įvairias antrines žaliavas ir draugiškai dirbdami grupelėmis, pagamino 4 didžiulius “geometrinius monstrus”!
√ Saldus projekto finalas – vaišės iš valgomų figūrų su lašeliu braškių uogienės…
Akimirkos iš projektinių veiklų: